KULTURA I OBRAZOVANJE

XXVII. DMK – 13. listopada nastup Ansmbla slobodnog plesa Liberdance: Mala plesna priredba

SRIJEDA, 13. listopada 2021., 20 sati, POU Slatina

Ansambl slobodnog plesa „Liberdance“


Liberdance

Ansambl slobodnog plesa “Liberdance” osnovan je 1979. godine. U radu ansambla prevladavaju dvije komponente: plesno-edukativna i umjetničko-stvaralačka. Od samog početka ansambl se opredjeljuje za stručno-pedagošku orijentaciju svoje plesno-edukativne djelatnosti, te je oformio respektabilan stručno-pedagoški kadar koji velikom broju plesača pruža mogućnost plesnog usavršavanja i eventualne profesionalne afirmacije. U sklopu toga, ansambl organizira već tradicionalnu ”Ljetnu plesnu radionicu” u suradnji s Istarskim narodnim kazalištem, odnosno Međunarodnim kazališnim festivalom u Puli, uz financijsku pomoć Gradskoga ureda za kulturu grada Zagreba. Od 2015. godine organizira Međunarodni umjetnički kamp Kamenjak u suradnji s Javnaom ustanovom Kamenjak, Premantura, Istra i financijsku pomoć Ministarstva kulture RH. Također, u Zagrebu organizira Međunarodnu plesnu radionicu.

U umjetničko-stvaralačkoj djelatnost ansambl je uprizorio sljedeće projekte:

In The Mood (1988.), Tri tempa (1991.), Corazon de Tango (1992.), Epizode (1996. ),  Surimi (1997.), Stade Sunce čudo gledajući (1999.), Ready, Steady, Go…( 2000.), Misli (2002.), Give Me a Break (2003.), Nema boljeg businessa od show businessa (2005.), Domesticus vulgaris (2005.), Koncert za Dangubu  i Zgubidana (2006.), Plasoland (2007.), Etnounlimited ili Suze i krv (2008.), Kazalište sjena: “Karneval životinja” , ” Slike s izložbe” (2009.), Koncert za jednog stand-up plesača (2010.), Prostor decollage, All work No play (2011.), Djeca u igri ( 2011.), La Femme  (2012.), Time Watrp (2013.), Žeđ (2013.), Pledging foot ( 2014.), Plešite na pijanisitcu (2015.), Satovi plesa za napredne i starije (2016.), Notreal (2017.), Personas (2018.), Poskočite anđeli (2019.), Mala plesna priredba (2020.).

Manji projekti : “Just dance”, “Ćuj Sejo” (2006.), “Samo samba” (2006.), “Move”( 2008.), “Sound tissue between us” (2009.) i “Osam koraka kroz ludilo” (2011.).

U ansamblu su do sada radili: Rajko Pavlić, Robert Kljavin (Ukrajina), Aleksandra Janeva, Nikolina Georgieva (Bugarska), Sonja Pregrad i Ana Mrak.

Manje projekte realizirali su : Selma Banić, Iva Višak, Rina Kotur, Sonja Pregrad, Ana Mrak Nina Jukić, Petra Milojković i Rajko Pavlić.

Kompozitori: Tomislav Uhlik, Toni Prug, Stanko Juzbašić, Masimo Brajković, Hrvoje Nikšić, Sven Pavlović, Mate Matišić i “Cinkuši“.

Gostovanja u zemlji: ”Tjedan suvremenog plesa” u Zagrebu, ”Splitsko ljeto”, ”Špancir fest” Varaždin, Međunarodni festival komornog teatra ”Zlatni lav”, Umag., “Zadar snova”, “Platforma mladih koreografa”, Zagreb, “Osječko ljeto”, Osijek 2011., “Međunarodni kazališni festival za djecu”, Šibenik  2009., Festival plesa i neverbalnog kazališta, Svetvinčenat, 2010., 2014.

Inozemna gostovanja:

– “Biennale dei Giovani Artisti dell’Europa e Mediterraneo”, Rim, Italija, 1999.

– “EXPO 2000”, Hannover, Njemačka, 2000.

– “XXI Festival Nacional de Danza Co”ntemporánea”, San Luis Potosi, Meksiko, 2001.

– “Festival de Verano”, Zacatecas, Meksiko, 2001.

– “IV Festival Nacional de Danza Contemporánea”, Morelia, Meksiko, 2001.

– “Mujeres en la danza”, Qiuito , Ecuador, 2006.

– “Mujeres en la danza”, Quito, Ecuador, 2008.

– “EXPO”, Zaragoza, Španjolska, 2008.

-“Zvrk”, Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 2009.

-“Flota” Murska Sobota, Slovenija, 2009.

-“XVII Kotorski festival pozorišta za djecu , Podgorica, Crna Gora, 2010.

-8. Festival pozorište Zvezdarište Beograd, Srbija, 2010.

-“City cabaret”, Atena, Grčka, 2010.

 “Sibiu international theatre festival” , Rumunjska, 2011.

  Festival de danza Contemporanea , Algeria , 2011.

– Trinita Laban, London, 2017.

–  Blackbox, Munchen, 2018.

Nagrade:

– Nagrada Gradskog ureda za kulturu 2000. godine za najbolju predstavu  “Stade sunce čudo gledajući”

– Nominacija za “Nagradu hrvatskog glumišta” za najbolju predstavu, “Domesticus vulgaris”, 2007.

– “Nagrada hrvatskog glumišta” za najbolju koreografiju  “Koncert za Dangubu i Zgubidana”, 2008.

“Etnounlimited ili Suze i krv”, najbolja predstava od strane publike na “Tjednu suvremenog plesa” u Zagrebu, 2009. 

LIBERDANCE

Mala plesna priredba

Kako se u međuvremenu izmijenila situacija tako se izmjenila i Mala plesna priredba pretvorivši se u mali plesni omnibus od pet različitih ritmičkih struktura kojima je elektronski nabijena atmosfera.

Plesni pokret izričite je fizikalnosti koja naglašava ljepotu i snagu tijela u pokretu.

Mala plesna priredba proslava je tijela koje pleše, posveta njegovoj inventivnosti i njegovoj sposobnosti da tvori izravnu komunikaciju između instinkta i djelovanja.

IZVEDBA:

Dora Šesto

Endi Schrotter

Lara Frgačić

Anika Cetina

KOSTIMOGRAFIJA:

Nikolina Ribarić

KOREOGRAFIJA:

Rajko Pavlić

DIZAJN SVJETLA:

Mario Vnučec

DORA ŠESTO rođena je 1999. u Zagrebu. Svoje prve plesne korake usvojila je već u vrtićkoj dobi na Ilirskom trgu, nakon čega je završila osnovnu i srednju Umjetničku plesnu školu Silvije Hercigonje. Paralelno uz školovanje plesala je sportske plesove u Plesnom centru Zagreb, hip hop u Plesnom studiju Transform i musical jazz u Plesnom centru Tala. Sudjelovala je na Međunarodnom umjetničkom kampu Kamenjak (2015., Rt Kamenjak-Premantura), Transform Winter Dance Camp (2018., Zagreb), 4. China – CEEC Summer Dance Campu (2018., Svetvinčenat, Szàzhalombatta, Budimpešta) i 5. China- CEEC Summer Dance Campu (2019., Tongliao, Kina). Trenutno je studentica odsjeka plesa pri Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.

ENDI SCHROTTER plesač je rodom iz Pakraca, ali već 10 godina stacioniran u Zagrebu. Pohađao je i završio Srednju školu suvremenog plesa Ane Maletić i Akademiju dramske umjetnosti u Zagrebu. Plesno iskustvo stjecao je radom s raznim koreografima u nekoliko različitih plesnih predstava (2018 – 2019. Predstava For Four koreografa Ognjena Vučinića, 2019. predstava Crave u sklopu „Balkan Dance Projecta“ s koreografkinjom Stefaniyom Georgievom i premijera iste u Sofiji te 2020. s predstavom Svi marš na ples u sklopu „Balkan Dance Projecta“ s koreografom Igorom Kirovom i premijera iste u Sarajevu (Bosna i Hercegovina). Godine 2019. nastupao je u Izraelu kao član hrvatske delegacije na Eurosongu (plesač).

LARA FRGAČIĆ plesačica je rodom iz Zagreba. Završila je Srednju školu suvremenog plesa Ane Maletić i Akademiju dramske umjetnosti u Zagrebu gdje je stekla zvanje profesionalnog plesača. Svoje plesno iskustvo osim na akademiji stječe na raznim plesnim radionicama, u pedagoškom radu i radu s raznim koreografima u nekoliko različitih plesnih predstava (predstava Personas koreografkinje Aleksandre Mišić, Needed koreografa Johannesa Hartla, Obsession koreografkinje Tijen Lawton, Bezdan koreografkinje Tatjane Rupcich i Ana Marie Bogdanović, Upgrade koreografkinje Vesne Mimice).

ANIKA CETINA nakon završene Škole za klasični balet i suvremeni ples u Rijeci, 2018. upisuje studij Suvremenog plesa na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Od 2016. članica je inkluzivnog kolektiva Plesna skupina Magija gdje ostvaruje suradnje s BewegGrund kompanijom (koreograf Alessandro Schiattarella), sudjeluje u međunarodnom projektu SPARK i dr. Surađuje s umjetničkom organizacijom Liberdance (koreografkinja Tijen Lawton) te se kontinuirano posvećuje obrazovanju na radionicama platformi Stream Zadra, Imrospekcija, akademije P.A.R.T.S. u Briselu, umjetnika poput Fumiyo Ikede, Francesca Scavette, Jeanine Durning, Julyen Hamiltona itd.

NIKOLINA RIBARIĆ rođena je 10. 1.1974. u Zagrebu, gdje završava V. gimnaziju i Građevinski fakultet. Nakon rada u struci, s ciljem bavljenja modnim dizajnom, upisuje i završava program modnog dizajna, na učilištu Profokus. Također upisuje i program kostimografije na istom učilištu. Odluka da se počne baviti kreiranjem suremenih odjevnih predmeta inspiriranih tradicijskom odjećom hrvatskog naroda, jest veliko bogatstvo etnoloških i kulturnih elemenata koji se mogu primjeniti u suvremenom odijevanju. Godine 2017. prvi put sudjeluje na Etno reviji – Vinkovačke jeseni. Paralelno uz školovanje plesala je sportske plesove u Plesnom centru Zagreb, hip-hop u Plesnom studiju Transform i musical jazz u Plesnom centru Tala. Sudjelovala je na Međunarodnom umjetničkom kampu, redovito sudjeluje na natjecanju Etno kreacija u organizaciji Kulturnog centra Gatalinka iz Vinkovaca.

RAJKO PAVLIĆ  rođen je 1958. u Zagrebu, Pravni fakultet završio je u Zagrebu, a Višu školu za plesne pedagoge u Ljubljani. Umjetnički je voditelj Ansambla slobodnog plesa „Liberdance”. Sa svojim predstavama /”Stade sunce čudo gledajući”, “Domesticus Vulgaris”, “Koncert za Dangubu i Zgubidana”. … gostovao je na mnogim festivalima u Hrvatskoj (Zagreb, Split, Umag, Zadar , Svetvinčenat…) i inozemstvu (Slovenija, Italija , Njemačka, Grčka , Rumunjska, Mexico , Ecuador…). Osnivač je Kazališta na otvorenom – Kamenjak i Međunarodne plesne radionice Zagreb u okviru kojih surađuje s mnogim umjetnicima i obrazovnim institucijama u inozemstvu. Do sada je napravio dvadesetak, što većih ili manjih, samostalnih projekata. Dobitnik je agrade Hrvatskog glumišta, mnogih drugih nagrada na festivalima te Nagrade za najbolju predstavu od strane publike na Tjednu suvremenog plesa u Zagrebu.

Tijelo koje pleše

Liberdance, Zagreb: Mala plesna priredba, kor. Rajko Pavlić

Novi autorski rad Rajka Pavlića (jedan od onih koji su započeti u proljeće, a realiziran tek 25. i 26. rujna 2020.) duhovitog pavlićevski samoironičnog naslova Mala plesna priredba na neki je pročišćeni, sublimirani način sukus njegovih koreografskih, umjetničkih stavova. Pavlićeva duboka prožetost folklorom, osjećaj za tradicionalne obrasce društvenih rituala koji se, duboko zapreteni, uvijek ponovno javljaju i izvirući iz nutrine rezoniraju u novim preoblikama suvremenih urbanih formi nešto je što se nimalo ne potire s apstraktnim prostorima tijela suvremenog plesa.

Iz mraka izranjaju plesači koji stoje mirno, u pravilnoj liniji uz stražnji zid scene, sabrano čekajući svoj trenutak izlaska na svjetlo. Uredni kostim, narodski svečane crne hlače i bijela, dolično zakopčana košulja posjeduju skromnost i unutarnju koncentriranu posvećenost. I onda kreće prva plesačica, Anika Cetina: odlučno, izravno prodire u prostor tijelom, da bi se onda otvorila prihvaćajući energiju prostora, usklađujući unutarnji i vanjski prostor u mekoj energetskoj interakciji. Pri ulasku sljedeće plesačice, Lare Frgačić, Anika Cetina se malo povlači, utišava pokret prepuštajući joj središnji prostor, a zatim se negdje njih dvije usklađuju da bi prepustile centar Dori Šesto. U taj pokrenuti prostor na kraju ulazi Endi Schrotter ne remeteći uspostavljenu harmoniju. On samo usložnjava uspostavljeni, sada četverostruki, propusni tjelesni mehanizam pretakanja energije podržan neumornim ritmom suvremene inačice plemenskog tam-tama.

Elektronska glazba, ritam mašina finskih autora, dramatična je, meditativna, zavodljiva ili zaigrana, u pet repetitivnih ritmički raznoliko razvijenih brojeva, koji se jednostavno, nakon kratke pauze nadovezuju jedan na drugi. Ritmovi se uvlače u prostor i tijela, i prepliću ih, motiviraju, a istovremeno čine okvir plesnog zadatka. Plesači prikazuju sebe, ali dijele zajedničku osjetljivost i preciznost, kroz sebe puštaju pokret  fokusirano, a                                                                                                                                                                                                                                                        slobodno u osobnim obrascima igrivosti. (Iako je koreografija u većem dijelu posvećeno ozbiljna, Pavlić je ubacio i jedan vrlo duhovit zgubidanski solo koji je mladi Schrotter izvrsno preuzeo i prenio.)

Maja Đurinović

(mf/Izvor: Festivalski odbor DMK)

 

Možda će vas zanimati i ...

Back to top button