Učiteljica Kristina Premec sudjelovala na međunarodnom tečaju o inkluziji u obrazovanju u Firenci

Od 20. do 25. listopada 2025. učiteljica OŠ Eugena Kumičića, Slatina, Kristina Premec (engleski jezik) sudjelovala je na međunarodnom tečaju We Are All Special: Inclusion and Support for Students with Special Needs In and Out of the Classroom, održanom u Firenci, Italija, u organizaciji Europa ss Teacher Academy. Cilj tečaja bio je osnažiti učitelje u primjeni načina, postupaka i alata za što kvalitetniji rad sa djecom sa posebnim odgojno obrazovnim potrebama.
Tijekom proteklog tjedna održan je međunarodni edukacijski tečaj “We Are All Special: Inclusion and Support for Students with Special Needs In and Out of the Classroom”, koji je okupio nastavnike, stručne suradnike i odgojno-obrazovne djelatnike iz različitih zemalja s ciljem jačanja kompetencija u radu s učenicima s posebnim potrebama.
Sudionici su kroz niz interaktivnih radionica, predavanja i grupnih aktivnosti istraživali različite aspekte inkluzivne prakse. Prvi dan bio je posvećen temi skrivenih emocija i tehnikama njihova prepoznavanja i osvještavanja, uz naglasak na emocionalnu pismenost i empatiju u školskom okruženju. Sljedeći dan fokus je bio na razumijevanju djece u spektru autizma, primjeni pet ključnih kriterija u radu te korištenju alata poput socijalne priče i metode The Low Arousal Approach za smanjenje stresa i napetosti kod učenika.
U drugom dijelu tečaja polaznici su se upoznali s konceptima inkluzivne edukacije, Universal Design for Learning (UDL) i diferenciranih nastavnih tehnika, kroz konkretne primjere poput cubinga, choice boarda, Jigsaw groups, Tiered activityja te Gallery walk strategije. Poseban naglasak stavljen je i na tri dimenzije indeksa inkluzije, kao smjernice za izgradnju škola koje potiču prihvaćanje, suradnju i zajedništvo.
Osim edukativnog dijela, tečaj je uključivao i kulturološki segment – posjet predivnoj regiji Chianti, poznatoj po vinogradima, maslinicima i bogatoj toskanskoj tradiciji, što je sudionicima omogućilo dublje razumijevanje lokalne kulture i međusobno povezivanje.
Zaključno, tečaj “We Are All Special” potvrdio je važnost kontinuiranog stručnog usavršavanja u području inkluzije te pokazao da su razumijevanje, empatija i suradnja ključni preduvjeti za stvaranje škole u kojoj se svako dijete osjeća prihvaćeno, podržano i posebno.
dj



