DOGAĐANJANASLOVNICAŽUPANIJA

U emisiji „Županijski mozaik” s gostom županom VPŽ Igorom Androvićem pričali smo o turizmu na području županije

U programu Radio Slatine gostovao je župan Virovitičko-podravske županije Igor Andrović. Razlog njegovog dolaska bio je niz aktivnosti u Slatini, ali i sudjelovanje u emisiji „Županijski mozaik”.Središnja tema emisije bila je turistička priča Virovitičko-podravske županije, koja posljednjih godina postaje sve prepoznatljivija kontinentalna destinacija.

Na pitanje kako bi definirao turistički identitet županije, Andrović je istaknuo:

„Naša županija doista je spoj Slavonije i Podravine. To nikad nije bila granica koja razdvaja, nego povezuje. Zato smo odlučili turistički promovirati destinaciju pod brendom Slavonija i Podravina, slično kao što Osječko-baranjska županija ima Slavonija i Baranja. Danas je to već prepoznatljivo i nagrađivano ime.”

Glavni cilj razvoja turizma je povećanje prepoznatljivosti i stvaranje kvalitetne infrastrukture, utemeljene u Strategiji razvoja turizma VPŽ do 2030. godine.

„Ulaskom Hrvatske u EU otvorila su se velika sredstva i povukli smo više od 70 milijuna eura za turističku infrastrukturu, kulturnu i prirodnu baštinu. To je pokrenulo novu eru kontinentalnog turizma na našem području”, rekao je župan.

Od kapitalnih ulaganja izdvojio je: Dravsku priču – posjetiteljski centar i hostel u Noskovcima, na području UNESCO rezervata Mura-Drava-Dunav, Geo Info centar u Voćinu, Centar za posjetitelje – dvorac Janković u Suhopolju, Dvorac Pejačević u Virovitici, Kuriju Janković u Kapela Dvoru, Epicentar – Sekvoja Slatina, Centar za kulturu zdravlja u Cabuni, Križnicu – jedini naseljeni riječni otok s posjetiteljskim centrom, Adrenalinske parkove i turističke sadržaje u Orahovici, Kuću čaja „Oaza mira” u Špišić Bukovici…

„Danas imamo projekte od zapada do istoka županije. Kada se završi i uređenje jezera u Orahovici, bit će to još jedna jaka točka na turističkoj karti Hrvatske”, rekao je.

Naglasio je i važan detalj:

„Mi smo županija s dva UNESCO područja – Parkom prirode Papuk i rijekom Dravom. Malo koja sredina to ima.”

Na pitanje jesmo li kao stanovnici Virovitičko-podravske županije dovoljno svjesni bogatstva koje imamo, župan je odgovorio :

„Mislim da još uvijek nismo. Uvijek je kod susjeda trava zelenija, a zapravo imamo turističke bisere na nekoliko kilometara od kuće. Tek kad vidimo koliko turista dolazi, shvatimo da drugi prepoznaju ono što ponekad mi ne vidimo.”

Problemom smatra nedostatak smještaja, ali i na tome se radi:

„Nakon što smo izgradili javnu infrastrukturu, krenuli smo s poticajima za privatne iznajmljivače. Dajemo do 50% potpore, ali ne više od 7.000 eura, i interes je iz godine u godinu sve veći. Grade se bazeni, uređuju sobe, podiže se ponuda. To donosi dolaske i noćenja.”

Župan naglašava da su manifestacije važan dio turističke strategije.

„Imamo ih u svakom dijelu županije, od Slatinskog ljeta i Rokova u Virovitici, do manjih događanja i brendiranih seoskih manifestacija poput Pekmezijade ili Kobasijade. To je identitet svakog mjesta i dio naše baštine.”

„Kad imate veliku manifestaciju, popunjeni su smještaji, rade ugostitelji, raste potražnja i to pokreće gospodarstvo. Nije sve u gradovima – i male sredine imaju svoje brendove i privlače goste.”

Posebno je izdvojio manifestaciju Wine Not, čiji je cilj promocija vina, vinara i turističkih destinacija.

„Svaki događaj je održan na drugoj turističkoj lokaciji – od dvoraca do Geo Info centra i Sekvoja. Na kraju, posjetitelji se upoznaju i s našim vinima i s našim krajolikom. Interes je ogroman, ulaznice planu, a razmišljamo i o širenju jer potražnja raste.”

U priču je uključena i domaća gastronomija:

„Gosti žele probati domaće. Isto kao što ne odem u Španjolsku pa pijem vino iz Čilea, tako i ovdje ljudi žele naše okuse. U Suhopolju i Kapela Dvoru gosti jedu isključivo proizvode lokalnih OPG-ova.”

Županija strateški ulaže i u biciklističke rute.

„Kroz nas prolazi EuroVelo ruta. Izgradili smo i označili opsežnu mrežu biciklističkih staza kroz projekt Drava for Enjoy. Biciklom danas možete obići cijelu županiju, od sela do UNESCO područja. Cikloturizam je sve popularniji i sve više stranaca dolazi upravo zbog toga.”

„Digitalno je danas sve. Ako turist dođe, on ode na Google Maps, Instagram ili ChatGPT i pita što posjetiti. Zato moramo biti prisutni, vidljivi i ažurni.”

Županija radi s influencerima koji obilaze destinacije i promoviraju ih kroz društvene mreže. Uz to, uvedena je nova digitalna platforma:

→ Slavonija-Podravina-events.hr

„To je mjesto gdje u nekoliko klikova možete vidjeti što se događa danas, sutra ili ovaj vikend – u kojem gradu, koje teme, koje manifestacije. To je ogroman iskorak, i za domaće i za turiste.”

Na pitanje kako vidi budućnost županijskog turizma,župan je odgovorio:

„Vidim je još snažniju. Ulagat ćemo u infrastrukturu, u smještaj, u našu baštinu i promociju. Imamo prirodu, UNESCO lokalitete, dvorce, vina, biciklizam i tradiciju. To je paket koji malo tko ima. Cilj je da Slavonija i Podravina budu neočekivano lijepa destinacija koju gosti biraju namjenski, a ne samo usput.”

(tks/Foto:E.Marković)

Možda će vas zanimati i ...

Back to top button
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.