DOGAĐANJAKULTURA I OBRAZOVANJENASLOVNICA

Srednja škola Marka Marulića Slatina privodi kraju projekt IGRA

Tijekom protekle školske godine učenici Srednje škole Marka Marulića Slatina sudjelovali su u izvannastavnoj aktivnosti „Arduino kroz igru“ u sklopu koje se provodio projekt pod nazivom „IGRA – Istražuj, Gradi, Razvijaj uz Arduino“. Projekt je to koji je financiran putem Javnog poziva Ministarstva znanosti i obrazovanja za provedbu projekata u sklopu izvannastavnih aktivnosti te je školi odobren iznos od 15.000,00 kuna, a voditelji projekta su profesori Darko Špoljarić i Sanja Špoljarić. Projektni tim čine profesori Kata Vidaković, Željka Venus i Antonio Firić, a projekt je trajao od listopada 2022. do srpnja 2023.

Arduino je razvojna platforma koja objedinjuje elektroniku i programiranje, a učenicima pruža mogućnost da, osim usvajanja znanja i vještina vezanih uz programiranje i elektroniku, pokažu svoju inovativnost. Ova izvannastavna aktivnost nastala je kao odgovor na želje učenika da u školi proučavaju Arduino platformu. Prvenstveno je namijenjena darovitim učenicima, ali i svima onima kojima su elektronika i programiranje aktivnosti kojima se bave u slobodno vrijeme.

Budući da je za učinkovito korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije nužno dobro poznavanje engleskog jezika, osmišljen je istraživački projekt kojim su se povezala ova dva područja. Prilikom osmišljavanja projekta ukazala se potreba za uvođenjem novih metoda poučavanja pa se kao najbolja pokazala projektna nastava, odnosno PBL (Project Based Learning). Za projekt je odabrana tema društvenih igara jer ona najlakše povezuje razne predmete i aktivnosti. Dakle, učenici su istražili igre zemalja engleskog govornog područja, usporedili ih s našim igrama te pronašli sličnosti među njima. Na temelju toga, osmislili su i kreirali inovativne elektroničke sklopove za igru koristeći vještine i znanja iz područja elektronike i Arduina. Tako su nastale četiri nove igre koje su potpuno digitalizirane, a to su križić-kružić, digitalno potezanje užeta, igra memorije i igra reakcije. Sve su igre interaktivne i jako zanimljive, a po iskustvima onih koji su ih igrali, i vrlo zarazne.

Svoje su igre učenici prezentirali u školi na satima razrednika, na sajmu Innovation Day u Zagrebu te na Carnetovoj međunarodnoj konferenciji. Posljednja aktivnost održat će se u gradskoj knjižnici početkom rujna kada će svi posjetitelji moći vidjeti i odigrati navedene igre.

(nm/Izvor: SŠ M. Marulića)

Možda će vas zanimati i ...

Back to top button