DOGAĐANJANASLOVNICA

Slatinska tvrtka Anka izvozi u cijeli svijet – I Manuel Neuer ima luksuzno vozilo iz Slatine

Karoserije za motorna vozila, prikolice i poluprikolice proizvode 42 radnika


Tvrtka Anka d.o.o. njemačkog vlasnika, koja se bavi proizvodnjom karoserija za motorna vozila, prikolica i poluprikolica, a posebno specijalizirane opreme, odnosno prikolica i kamiona za transport konja, u Slatini djeluje od 2015. godine. Vlasnik tvrtke, naime, te je godine kupio poslovni prostor riječkog Elektromaterijala, koji je uredila i za proizvodnju pripremila skupina od pet iskusnih radnika. Bili su to radnici koji su do tada već radili petnaestak godina za istog vlasnika u njegovu proizvodnom pogonu u Njemačkoj.

Svako vozilo unikat

Počele su stizati narudžbe i ubrzo je broj radnika povećan na 14, tako da je već sljedeće godine izrađen i pripremljen za predaju prvi luksuzni kamion za transport konja.

Naziv tvrtke “Anka” akronim je njemačkih riječki “anhänger” i “karosserie” (“prikolica” i “karoserija”), koje otkrivaju čime se bavi. Danas zapošljava 42 radnika, a glavnina proizvodnje obavlja se upravo u pogonu u Slatini. Naručene osovine i šasije kamiona opremaju se prema specifičnim i individualnim zahtjevima naručitelja, a kompletna proizvodnja se izvozi kupcima u Njemačku, Austriju, skandinavske zemlje, Švicarsku, Španjolsku, Portugal, Italiju, arapske zemlje, praktički u cijeli svijet. O kakvim je kupcima riječ najbolje pokazuje cijena jednoga potpuno opremljenog kamiona, koja može dosegnuti iznos i veći od 150.000 eura. Kupci kamiona i prikolica za transport konja bogati su poslovni ljudi, a jedan od luksuznih kamiona iz pogona tvrtke Anka u Slatini danas je kod Manuela Neuera, golmana i kapetana njemačkog nogometnog kluba Bayern.

Samo u prve dvije godine poslovanja u proizvodnju pogona u Slatini investirano je ukupno 15 milijuna kuna. Proširenje poslovanja dovodi do zapošljavanja novih radnika, koji se prvo osposobljavaju za takav specifičan posao.

– Naša vozila su drukčija od vozila drugih proizvođača jer nemamo serijsku proizvodnju. Svako vozilo je unikatno, budući da kupac unaprijed definira svoje vozilo u smislu opremljenosti. On određuje kompletno unutarnje uređenje, od agregata za struju i grijanja, do sadržaja i veličine namještaja, materijala, boje furnira i kože – kaže direktor tvrtke Goran Šarabok.

Prema riječima direktora Šaraboka, pojavom epidemije koronavirusa počeli su i problemi tvrtke s transportom. Roba više nije mogla odlaziti u inozemstvo, a prekinuta je i linija opskrbe materijalima.

– Taj prekid trajao je 15-ak dana, a potom je sve dovedeno u red – kamionima je dopušteno da prevoze robu, da dovoze materijal u firmu, a isto tako mogli smo i našu robu isporučivati. Unatoč svemu, šteta je nastala, a kasnije će se vidjeti kolika je ona. Trenutačno je u firmi ukinut prekovremeni rad, ne zato što nema posla, nego zbog neizvjesne situacije, jer nitko ne zna što će se dogoditi za 30 dana, koliko ćemo robe moći plasirati ili koliko će se materijala moći nabaviti na tržištu.

Zadržali stabilnost

Direktor Šarabok kaže da je od početka epidemije u Anki sve normalno funkcioniralo. – Kad se epidemija pojavila u Italiji, mi smo unaprijed kupili svu robu potrebnu za tri mjeseca proizvodnje jer smo pretpostavili da bi granice mogle biti zatvorene i da nećemo moći doći do materijala. Zahvaljujući tome, za vrijeme krize nama materijali za proizvodnju nisu bili problem, ali problem je bio obustavljeni transport. Raditi smo mogli jer smo imali robe na lageru, a zbog stabilnog poslovanja tvrtka je u svojim rezervama imala dovoljno novca za tri mjeseca poslovanja, za plaće radnika i za kupnju svih materijala – kaže direktor Šarabok.

Da nije bilo koronakrize, tvrtka Anka nešto bi više proizvela, a i nastavila s planiranim investicijama, izgradnjom još jedne hale s lakirnicom. Kooronavirus je to zaustavio, svi se nadaju samo privremeno.

– Trenutačno su otkazana dva već gotova kamiona, ali to nam nije problem jer ćemo ih prodati drugim kupcima. Potpuno su stale narudžbe prikolica, ali mi već imamo ugovorene narudžbe za cijelu godinu. Ne znamo što će biti nagodinu, vidjet ćemo. U sadašnjoj situaciji ne zna se što će biti za 15 dana pa ne možemo znati ni što će biti sljedeće godine. Možda se stanje normalizira i sve krene uobičajenim tempom.

Zaposlenici Anke primaju iznadprosječne plaće, iz tvrtke nije otišao nijedan radnik. Tvrtka dosad nije imala problema s radnom snagom, ljudi su sami dolazili i tražili posao.

– Firma se počela formirati prije pet godina, kad u Slatini nije bilo posla pa smo uspjeli zaposliti najbolje što je bilo na tržištu rada i stvoriti dobru i stručnu radnu ekipu – kaže direktor Anke Goran Šarabok.

(Petar Žarković, Glas Slavonije)


Prvi je Ankin hrvatski kupac iz Iloka

U početku su se proizvodili jednostavniji kamioni, a sada je to proizvodnja doista luksuznih prijevoznih hotela za ljude i konje. U jednom kamionu predviđen je prijevoz maksimalno šest osoba i četiri konja, ali u njemu je doista sve što im može zatrebati. Ljudi koji putuju sa svojim konjima na različite turnire u tom kamionu imaju udobne ležajeve za odmor ili za noćenje, sanitarni dio s tuš-kabinom, kuhinjske elemente s pločom za kuhanje i tekućom vodom, veliki televizor sa satelitskom antenom, klima-uređaj, agregat za struju…

Prvi kupac Anke iz Hrvatske je ljubitelj konja lipicanske pasmine Krešimir Ćorić, poljoprivrednik iz Iloka, vlasnik Poljodjelskog obrta i ugostiteljstva. Preko “vinskih” prijatelja doznao je za tvrtku Anka i oduševio se njihovom prikolicom za konje.


150 tisuća eura i više može dosegnuti cijena jednog potpuno opremljenog kamiona


Možda će vas zanimati i ...

Back to top button