DOGAĐANJANASLOVNICA

POGREŠKA U INFORMATIČKOM SUSTAVU Mnoge cijepljene osobe ne mogu do potvrde jer u HZZO-u nisu “vidljive”

Posljednjih dana javljali su nam se čitatelji koji navode kako ne mogu doći do svojih COVID potvrda iako na njih imaju pravo. Osoba starije dobi (podatci poznati redakciji) preboljela je COVID-19 i liječena je u Općoj bolnici Virovitica u prvoj polovini prosinca prošle godine. Pet mjeseci poslije njezina liječnica obiteljske medicine najavila je prvo cijepljenje, a budući da je pacijent imao dogovorene obveze, zamolio je svoju doktoricu da cijepljenje ne organizira u dan tih obveza. Kad je liječnica provjeravala termin mogućeg cijepljenja, pokazalo se da se pacijent već nalazi na popisu za prvo i drugo cijepljenje na određenom punktu, za što ni ona, a ni pacijent nisu znali jer ih nitko o tome nije obavijestio. Ta je činjenica potaknula daljnje istraživanje i utvrdilo se da su termini za cijepljenje na tom punktu određeni velikom broju pacijenata iste liječnice. Nitko od njih također nije obaviješten o tome pa ih je liječnica osobno pojedinačno pozivala na prvo cijepljenje. Da ona to nije učinila, nitko od njih ne bi došao i ne bi primio cjepivo. Prvo cijepljenje je obavljeno, a cijepljene osobe dobile su kartone na kojima je datum cijepljenja. Budući da je prebolio COVID i primio jednu dozu cjepiva, čovjek o kojem pišemo ovih je dana u HZZO-u zatražio potvrdu kako bi mogao putovati u inozemstvo. Pokazalo se da HZZO u svome centralnom sustavu nema o njemu nikakve podatke, niti da je prebolio COVID-19, niti da je primio prvo cjepivo, pa nije mogao dobiti ni potvrdu. Otpusno pismo iz bolnice i potvrda o cijepljenju nisu pomogli.

U Područnom uredu HZZO-a u Virovitici doznali smo da je više takvih slučajeva, pa ljude upućuju na mjesto gdje su cijepljeni, gdje bi trebali tražiti da liječnici storniraju upisane podatke i ponovno ih unesu, jer, navodno, zbog nekakve pogreške informatički sustav tako funkcionira. Međutim, takvi ispravci nisu mogući jer sustav ne prihvaća ponovno unošenje. Naime, prilikom ponovnog unošenja javlja se crveno upozorenje da serija cjepiva kojom je pacijent cijepljen i koju liječnik pokušava unijeti nije postojala u vrijeme cijepljenja?! Od druge osobe, također u HZZO-u, čuli smo da čovjek nema što tražiti na punktu gdje je cijepljen te da može slobodno putovati u inozemstvo. Da, ali uz obvezu testiranja, upravo zato što u HZZO-u ne može dobiti potvrdu da je prebolio COVID-19 ni da je cijepljen.

Posljednja informacija govori da se potvrda za putovanje u takvim slučajevima može dobiti u Zavodu za javno zdravstvo. Tamo se doista može dobiti potvrda, ali samo o cijepljenju. Nije moguće dobiti potvrdu da je netko prebolio COVID-19 i da mu je dovoljna jedna doza cjepiva, odnosno da mu druga nije potrebna. Takvu potvrdu, o jednom cijepljenju, dobio je i čovjek iz ove priče. Najnovija informacija kaže da je problem u Centralnom zdravstvenom informacijskom sustavu Republike Hrvatske (CEZIH-u) i da u HZZO-u intenzivno rade na ispravljanju. 
(Petar Žarković, Glas Slavonije/Foto: Josip Regovic/PIXSELL)

ŠTO NA GRANICI?

”Osjećam se kao građanin drugog reda jer ne mogu dobiti dokument na koji imam pravo i jer mi je na taj način ograničeno kretanje, odnosno uskraćeno mi je jedno od osnovnih ljudskih prava. Dobio sam potvrdu u Zavodu za javno zdravstvo, ali na njoj je evidentirano samo prvo cijepljenje. Za putovanje u inozemstvo morao bih ponijeti tu potvrdu i otpusno pismo iz bolnice ili potvrdu liječnika o preboljenju COVID-a, ali nisam siguran da bi netko na granici pregledavao tu dokumentaciju. Ako bih i izišao iz zemlje, pitanje je što bi se dogodilo u povratku”, kaže naš čitatelj.

Možda će vas zanimati i ...

Back to top button