OŠ Eugena Kumičića obilježila Dane Erasmusa bogatim programom i europskim duhom

Osnovna škola Eugena Kumičića i ove je godine s ponosom obilježila Dane Erasmusa bogatim i raznovrsnim programom koji je ispunio školske učionice kreativnošću, znatiželjom i zajedništvom. Tijekom nekoliko dana učenici su kroz radionice, filmove, rasprave i stvaralački rad istraživali i promišljali o temama koje povezuju sve europske građane – ljudskom dostojanstvu, slobodi, demokraciji, jednakosti i poštivanju ljudskih prava.
Pod ovogodišnjim sloganom „Živimo naše vrijednosti, stvarajmo bolju budućnost“, učenici i učitelji pokazali su da su europske vrijednosti prisutne u svakodnevnom školskom životu – u međusobnom uvažavanju, suradnji i želji da svijet učine boljim mjestom za sve.
Film koji potiče na razmišljanje
Na satu Medijske pismenosti učenici su pogledali film Izgubljena olovka iz 1960. godine, koji je poslužio kao poticaj za razgovor o istini, nepravdi, autoritetu i prihvaćanju. Kroz raspravu o filmu učenici su promišljali o važnosti poštovanja ljudskog dostojanstva i o tome kako male nepravde mogu odjeknuti u svakodnevnom životu.
Poruka iz posebnih odjela: „I mi smo dio Erasmusa“
U sklopu obilježavanja Erasmus dana, učenici posebnih odjela ostavili su svoj trajni pečat – izradili su kreativni natpis „I mi smo dio Erasmusa“. Kroz ovu su aktivnost učili o važnosti međusobne suradnje, razmjene iskustava i europskih vrijednosti, ponosno pokazujući da su i oni dio velikog obrazovnog prostora koji povezuje, uči i inspirira.
U tuđim cipelama – radionica empatije
Učenici Područne škole Novaki na satu razrednika sudjelovali su u radionici „U tuđim cipelama“. Zamjenom papuča i razgovorom s osobom čije su papuče obuli, učili su o različitostima, empatiji i međusobnom razumijevanju. Na kraju su simbolično izradili papirnata „stopala“ na kojima su zapisali što su naučili – da, iako smo svi različiti, svi jednako vrijedimo.
Razgovori o toleranciji i prihvaćanju
Učenici 3. ca razreda kroz crtani film „For the Birds“ razgovarali su o važnosti tolerancije i uvažavanja drugih, dok su u bajci „Ružno pače“ prepoznali poruke o prihvaćanju sebe i snazi dobrote. Kroz razgovor i stvaralački rad zaključili su da nas europske vrijednosti povezuju baš kao i likove u pričama – kad jedni druge razumijemo i podržavamo, svijet postaje ljepše mjesto.
Knjižnica – medij znanja
Radionica „Knjižnica – medij znanja“ potaknula je učenike na istraživanje važnosti čitanja, multikulturalnosti i cjeloživotnog učenja kroz iskustva Erasmus+ programa. Kroz film, prezentaciju i kviz učenici su knjižnicu doživjeli kao prostor koji povezuje različite kulture i jezike.
Podmladak Crvenog križa – važnost prve pomoći
Učenice 7. i 8. razreda, članice Podmlatka HCK, održale su realistični prikaz pružanja prve pomoći. Aktivnost je imala za cilj osvijestiti važnost poznavanja i pružanja prve pomoći te istaknuti kako time štitimo prava zajamčena Ženevskim konvencijama.
AI himne o slobodi i jedinstvu
Na izvannastavnoj aktivnosti učenici su, uz pomoć umjetne inteligencije, kreirali originalne himne o slobodi i jedinstvu. Osmislili su tekstove, skladali glazbu i pretvorili ih u animirane spotove, spajajući kreativnost, tehnologiju i timski rad.
Putovnice prijateljstva
Učenici su izrađivali vlastite „putovnice prijateljstva“, istraživali zemlje koje žele posjetiti i pisali pozdrave na različitim jezicima. Aktivnost je potaknula znatiželju, kreativnost i otvorenost prema drugim kulturama i jezicima.
Petljom povezani – Erasmus i kravata
Pod nazivom radionice „Petljom povezani – Erasmus i kravata“ učenici su obilježili Erasmus dane kroz kreativnu radionicu heklanja kravata. Od šarenih niti vune i konca nastali su unikatni privjesci u obliku kravate – simbola koji povezuje hrvatsku tradiciju i europski identitet.
Rodna ravnopravnost kroz književnost i umjetnu inteligenciju
Učenici osmih razreda nakon čitanja djela Breza Slavka Kolara i Alkar Dinka Šimunovića raspravljali su o rodnim ulogama u prošlosti i sadašnjosti. Koristeći ChatGPT za generiranje ilustracija, izradili su postere kojima su istaknuli važnost rodne ravnopravnosti i jednakosti – temeljnih europskih vrijednosti.
Europske vrijednosti kroz dječje oči
Učenici petih i sedmih razreda koji pohađaju izvannastavnu aktivnost „Pozitivno-kreativna radionica“ sudjelovali su u radionici posvećenoj europskim vrijednostima viđenima kroz dječje oči. Kroz crteže i kratke tekstove prikazali su što za njih znače sloboda, solidarnost i prijateljstvo, stvarajući zajednički „kolaž europskih vrijednosti“.
Okusi koji nas spajaju
U aktivnosti „Okusi koji nas spajaju“ učenici su istražili što se jede za školski obrok u različitim zemljama Europe te su pripremili neka od tih jela u školskoj kuhinji. Kroz istraživanje i zajedničko kuhanje naučili su kako se različitosti mogu slaviti i na tanjuru.
Kroz sve aktivnosti učenici i učitelji OŠ Eugena Kumičića pokazali su da se europske vrijednosti najbolje žive kroz svakodnevne školske trenutke – u prijateljstvu, međusobnom poštovanju i zajedničkom radu.
Erasmus dani 2025. donijeli su niz iskustava koja su obogatila učenike i učitelje te još jednom potvrdili da je škola mjesto gdje se živi i stvara bolja budućnost.
(mf; Izvor: OŠ E. Kumičića Slatina, prof. Silvija Mađarić)