U muzeju održana radionica namijenjena razvoju turizma na području županije
Jučer je u Zavičajnom muzeju održana treća radionica s članovima radne skupine povodom izrade Dokumenta operativnog plana unaprjeđenja razvoja kontinentalnog turizma Virovitičko-podravske županije. Ove radionice organizira Turistička zajednica Virovitičko-podravske županije u suradnji sa Hrvatskim društvom kulturnog turizma inače nestranačke, nevladine i neprofitne udruge slobodno udruženih građana sa adresom u Osijeku. Na radionici su sudjelovali predstavnici turističkih zajednica, javnih ustanova, udruga građana, poduzetnici, ponuđači smještaja i ugostiteljskih sadržaja te ostali djelatnici u turizmu.
Navedene dionike u turizmu kroz radionice su vodili pomagači Marko Baus nezavisni profesionalac, Tony Karzen iz tvrtke Karzen and Karzen, Jesenka Ricl predsjednica Hrvatskog društva kulturnog turizma i Mirna Karzen direktorica tvrtke Karzen and Karzen koja je i odvojila nekoliko minuta za Radio Slatinu kako bi nas uputila u svjetske turističke trendove i koji su to potencijali koji bi mogli nositi turizam Virovitičko-podravske županije. Zajedničkim snagama radi se na izradi konkretnih linija proizvoda orijentiranih na područja oko rijeke Drave, Papuka, Podravine i Slavonije. Kao primjer navela je već postojeću ”Dravsku priču”, razvoj brdskog biciklizma, trail i trekinga na Papuku, razvoj kulturno turističkih proizvoda, odnosno kulturno turističkih ruta poput plemićke, sakralne, te prirodne rute vezanih uz središnji dio županije.
Na sve ovo ne gledaju administrativno, već na kao jednu jedinstvenu prostornu cjelinu gdje bi stvaranjem integriranih proizvoda koji povezuju kulturu, vanjske čimbenike – sport i rekreaciju, gastro i eno proizvode, povezali u jednu prepoznatljivu destinaciju vezanu uz Unesco zaštićene dijelove prirode poput Drave i Papuka koja bi uz velik broj mogućnosti i dodatno zaživjela. Kako navodi Mirna Karzen, zahvaljujući aktivnostima županije, Turističke zajednice i Vidre, u procesu evaluacije već je nekoliko velikih projekata. Jedan od njih je podizanje destinacije samog Papuka na višu razinu razvojem – izgradnjom infrastrukture, razvojem staza, smještajnih kapaciteta, domova i vidikovaca.
Radi se i na razvoju dvoraca, potencijalima koji bi dali dodatan sadržaj turističkoj ponudi županije. Za sada, priznaje Karzen, broj posjetitelja je mali, a uglavnom se radi o djeci školarcima koji organizirano posjećuju navedene destinacije, a da bi u budućnosti imali više turista treba raditi na privlačenju drugog vida ciljanih posjetitelja koji su orijentirani na jedan vid zdravog života, na životni stil koji je vezan uz prirodu, a koji će zasigurno pronaći na područjima uz Dravu i Papuk. Svjetski turistički trendovi nameću u svojoj potrazi još neotkrivene destinacije, a navodi Karzen, Drava i Papuk su upravo takvi – neotkriveni, za razliku od Dubrovnika i naših otoka, pa i tu vidi prigodu za budući procvat turizma u Virovitičko-podravskoj županiji.
Trend su i individualna putovanja, posebno kod ženske populacije. Ne traži se niti smještaj od pet zvjezdica niti bilo kakav luksuz već takva vrst gostiju inzistira na boravku u prirodi, bavljenju pustolovnim sportovima i rekreacijom, a obogaćivanje ponude treba proširiti i organizacijom kampova u prirodi za omladinu i školsku djecu kroz jedan vid dječjeg turizma – predlaže Mirna Karzen. (dj / Foto: Marijo Kokorić)
[divider]