DOGAĐANJAGOSPODARSTVONASLOVNICAPROJEKTI I NATJEČAJI

LAG Marinianis na drugoj radionici susreta LAG-ova u projektu “Klub 7”

Projekt “KLUB 7” okuplja LAG-ove različitih dijelova Republike Hrvatske koji smatraju da je potrebno educirati lokalne dionike o turističkim trendovima kako bi svoju ponudu prilagodili zahtjevima modernih gostiju, stvorili dodatne razloge za dolazak turista, povećali trženje proizvoda na lokalnoj razini i tako stvorili kompleksni suradnički turistički proizvod dostupan gostima, uhodan i spreman za trženje putem turističkih agencija. Plan je u narednih 13 mjeseci educirati najmanje 70 različitih osoba kroz 7 edukacijskih modula namijenjenih svima koji u ruralnim prostorima sudjeluju u isporuci turističkih proizvoda: turističkim agencijama, jedinicama lokalne samouprave, javnim ustanovama ili udrugama koje upravljaju značajnim kulturnim ili prirodnim dobrima, te pružateljima ugostiteljskih usluga u turizmu, ali i svima onima koji svojim proizvodima opskrbljuju ugostiteljske objekte, posebice malim obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima.

Prva radionica održana je u Mošćeničkoj Dragi, a domaćin je bio glavni partner LAG Terra liburna, gdje je sudionike educirala o kreiranju turističkih proizvoda dr. Jelena Đurkin Badurina, a o promociji turističkih klubova proizvoda Adriano Požarić.

Od 12.10. do 15.10.2022. kod domaćina LAG Zagora u Dugopolju održala se druga radionica s predavanjem na temu “Kulturna baština u službi razvoja turizma”. Predavačica je bila Gorana Barišić Bačelić, ravnateljica Javne ustanove Tvrđava kulture iz Šibenika. Na primjeru dobre prakse i detaljnog izlaganja, sudionici su mogli naučiti kako kulturna baština (u bilo kojem obliku) kroz kulturno-turistički proizvod stvara dodanu vrijednost, pokreće ekonomiju, postaje financijski samoodrživa, postaje turistički proizvod i platforma za razvoj novih priča. Primjer su bile Šibenske tvrđave.

Posjet  OPG-u “Plazibat” omogućio je sudionicima da probaju tradicijsku kuhinju ovog podneblja.

“Vremeplov pod zlatnom planinom” omogućio je sudionicima vožnju oldtimerima “Fiat 750” uz adekvatnu pratnju, karavansku vožnju do Špilje Vranjače koja se nalazi u srcu Dalmatinske zagore, u naselju Kotlenice. Smještena je u podnožju središnjeg dijela zlatne planine Mosor. Jedna je od najljepših bisera prirode krškog kraja, a 1963. godine je proglašena zaštićenim geomorfološkim spomenikom prirode. Stručno vođenje kroz spilju održao Marko Punda koji čuva i skrbi o spilji.

Iduća “stanica” ove edukativne karavane bila je tvrđava Klis koja je, zbog svog položaja između dvaju planinskih lanaca Mosora i Kozjaka, služila kao obrambena tvrđava u obrani Dalmacije u prošlosti. Poznata je još i kao izvanredna lokacija snimanja serijala “Igra prijestolja”.

Iduće stajalište je bila “Stella Croatica”. Melita Debelić je osmislila brand “Stella Croatica” želeći tradicionalnim proizvodima dati novo lice. Pažljivo je prikupljala tradicionalne recapture, kao i tajne o pripremi slastica koje su se njegovale i čuvale u obiteljima dalmatinskih otoka. Svojim je nastojanjem željela sačuvati gastronomsku baštinu od zaborava. Priča je zaokružena izgradnjom posebnog prostora za predstavljanje jedne od najvažnijih kultura u Dalmaciji, utkane u brojne tradicionalne proizvode. Muzej posvećen maslini živi je svjedok baštine i centralna točka svakog posjeta.

Još jedan primjer dobre prakse.

Izuzetno dobra organizacija, angažiranost i posvećenost domaćina druge radionice je bio zaista edukativan, zanimljiv i poticajan svim sudionicima.

U sljedećoj godini nastavljaju se edukacije i pokazni primjeri i kod preostalih partnera: LAG Šumanovci, LAG Sjeverna Bilogora, Lag Marinianis, LAG Bosutski niz i Lag Frankopan.

Projekt je financiran sredstvima iz podmjere 19.3 “Projekti suradnje” Programa ruralnog razvoja putem Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj.

Ratka Turk i Renata Benija

Možda će vas zanimati i ...

Back to top button