NAJAVE DOGAĐANJA

Koncert “Cantus Ansambl” – svečano otvaranje festivala 6. listopada od 19.30 sati, dvorana POU Slatina

Pučko otvoreno učilište, Slatina, 6. listopada od 19.30 sati

  • Cantus Ansambl
  • Berislav Šipuš, dirigent
  • Stefani Pijetlović, sopran
  • Barbara Pijetlović, sopran

Dora Remenar, Les roses de Saadi, za sopran i komorni orkestar, praizvedba
Milko Kelemen Rontondo, za puhački trio
Helena Skljarov, Ljudi. Zvijeri, za komorni ansambl, praizvedba
Linda Uran, Agent vremena, za glas i ansambl, praizvedba

Pod ravnanjem svojega umjetničkog voditelja Berislava Šipuša, Cantus Ansambl će 6. listopada otvoriti Dane Milka Kelemena, programom koji povezuje i suprotstavlja glazbu velikana i djela novih glazbenih nada.

Dani Milka Kelemena u rodnom se gradu toga skladatelja održavaju 28. put, a i Cantus će na programu imati skladbu tog avangardista, istraživača, pisca i utemeljitelja Muzičkog biennala Zagreb, u čijem se opusu ogledaju sve važne smjernice razvoja hrvatske glazbe u drugoj polovici 20. stoljeća – bit će to Rontondo za puhački trio iz 1976. Prije toga, Cantus Ansambl predstavit će tri posve nove skladbe triju posve mladih skladateljica, koje su u proteklih nekoliko godina diplomirale kompoziciju na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu:

Linda Uran svoje je djelo za glas i ansambl, Agent vremena, napisala na tekst „o čovjekovoj prolaznosti“ koji su napisali ona i Juraj Luka Omazić, i u kojem je „nadrealnim pjesničkim slikama, životni vijek prikazan prirodnim i cikličnim, a smrt je kao i rođenje, shvaćena kao svojevrsni magnum opus.“ Različitim glazbenim atmosferama autorica dočarava pjesničke slike koje opisuju životni ciklus pojedinca; u središnjoj rabi atonalitet za susret pojedinca i agenta vremena, a djelo sadržava i „katarze ostvarene tonalitetom uz koketiranje s minimalizmom.“

Dora Remenar svoju je skladbu Les roses de SaadiSaadijeve ruže skladala na tekst francuske pjesnikinje 19. stoljeća Marceline Desbordes-Valmore te kaže: „Tematika pjesme dijelom je preuzeta iz jednog od najznačajnijih djela perzijske književnosti srednjeg vijeka, naslova Golestan, pjesnika Saadija Shīrāzīja. Les roses de Saadi klasičan je primjer prožimanja orijentalnog utjecaja u poeziji s ljubavnom tematikom, što se očituje i u zvuku same skladbe.“

Heleni Skljarov ovo je već druga skladba koju je posvetila Cantus Ansamblu (prva je bila Solo, praizvedena na MBZ-u 2021.). U novom djelu Ljudi. Zvijeri, za četiri gudačka i četiri puhačka instrumenta, radi se, kaže „o transformaciji ljudi u zvijeri pomoću zvuka“, dok skladateljica zvukovno prati emocionalna stanja ljudi, od blagih do „točke na kojoj možda prestaju biti ljudi.“ Najavljuje i elemente glazbenog teatra te da „na kraju skladbe otkrijemo koji je od svirača zvijer.“

Možda će vas zanimati i ...

Back to top button