GOSPODARSTVONASLOVNICARADIO EMISIJE

Kad radiš ono što voliš – Krešimir Kostelac

Danas (petak) smo u studiju Radio Slatine ugostili Krešimira Kostelca, vlasnika destilerije Fructus iz Orahovice koji nam je ispričao svoju priču koja je zaista primjer dobre prakse.

Krešimir je prije dvadeset godina iz hobija spravljao kupinovo vino iz čistog gušta te samo za svoje potrebe. Ovaj zaljubljenik u prirodu i diplomirani agronom oduvijek je volio eksperimentirati te je tako sa suprugom došao na ideju da napravi i vino od višnje. Tada su imali dvije vrste vina za koja su svi koji su ih probali rekli da su zaista dobra i izvrsnog okusa.

– U to vrijeme u Splitu se održavao GAST sajam na kojemu se, između ostalog, ocjenjivalo vino. Tada je to bilo jedno od najjačih i najrelevantnijih ocjenjivanja. Poslali smo uzorke na ocjenjivanje i nismo imali velika očekivanja. Željeli smo samo doznati imaju li vina koja proizvodimo nekakvu kvalitetu i radimo li to dobro. Kada smo dobili rezultate, sjećam se da sam odmah gledao sredinu liste i krenuo pogledom prema zadnjim mjestima, no ondje nas nije bilo. Dižući pogled prema vrhu liste vidjeli smo da je naše vino od kupine osvojilo visoko sedmo mjesto, a briljiralo je vino od višnje koje je osvojilo visoko prvo mjesto i diplomu šampiona. To je bilo doista neočekivano i ne mogu vam opisati kako smo se osjećali. Ne jer ne vjeruješ u svoj proizvod, jer smo vjerovali, već zato što ne znaš kakvi su konkurentski proizvodi – priča nam Krešimir.

Svjesni da imaju proizvod koji vrijedi, ali isto tako svjesni da nemaju puno mogućnosti, krenuli su u tu priču, otvorili obrt i odlučili povećati proizvodnju.

Sve se to odigralo 2006. godine nakon čega su uslijedile plodne godine te su uspjeli povećati proizvodnju i od dobiti krenuli u proizvodnju.

– Želio bih naglasiti da smo doslovno krenuli od nule. Imali smo ideju i proizvod, ali nismo imali početni kapital i doslovno smo se odlučili riskirati i zadužiti kako bismo unaprijedili posao. Uložili smo i u brendiranje naših boca jer smo željeli da naš proizvod ima i kvalitetno pakiranje. Obratili smo se marketinškoj agenciji Bruketa&Žinić koji su prihvatili taj izazov s velikim zanimanjem jer se do tada nisu okušali u toj vrsti brendiranja. Ponuda je bila jako skupa, ali proizvodi koji su bili vrhunske kvalitete (tada smo imali vina od kupine, višnje i jabuke) su zasluživali vrhunsko pakiranje. Odlučili smo se ipak upustiti u taj izazov koji nam je u tom trenutku bio riskantan, ali na kraju se isplatio višestruko. Na obostrano zadovoljstvo profitirali smo i mi, a i sama agencija je nagrađivana za dizajn – nastavlja Krešimir.

Mladi par Kostelac, Krešimir i Kristina, unatoč uspjehu s vinima nisu na tome stali. Došli su na ideju da od koma koji je nekima neiskoristiv proizvode rakije i likere i prošire svoju ponudu. Novi asortiman je jako dobro prihvaćen i naravno da su proširili asortiman, tako da su 2017. godine osmislili Royal Luxury paletu likera također pomno osmišljenu, prethodno detaljno proanalizirajući tržište.

Obitelj Kostelac danas u svojoj ponudi ima 15 vrsta likera (orah, kupina, pelinkovac, višnja, medica, dunja – med, borovnica, suha šljiva, suha smokva, smokva – naranča, lavanda, đumbir – limun, 69 trava, jabuka – cimet). Likeri su pokupili sve nagrade za kvalitetu, ali najkvalitetniji i najprodavaniji je liker od višnje.

Krešimir je diplomirani inženjer agronomije, dok je supruga Kristina magistrica financijskog menadžmenta tako da kod njih svatko ima svoj dio posla koji obavlja, ali kad je gužva i strka – zajedno zasuču rukave i izvrsno se nadopunjuju i funkcioniraju.

Rast posla i asortimana koji nude na domaćem i inozemnom tržištu većinu bi zadovoljio, ali ovaj bračni par uvijek smišlja nove izazove i zadaje si nove ciljeve.

Zakočeni pandemijom koronavirusa imali su viška vremena i kako oboje vole trčati u prirodi jednog dana su trčali papučkim šumama stazicom uz koji je tekao potok. Svjež zrak, miris šume i žubor potoka bio je dovoljan da stvori “klik” kod Krešimira i da osmisli originalan naziv za gin koji se već neko vrijeme spravljao u njihovoj destileriji, ali tada još nije bio kompletan da bi ugledao svjetlo dana i tržište.

Tako je nastao “Mountain Creek” gin (eng. planinski potok) koji je bio drugačiji od svih ostalih.

– Ostali ginovi su bazirani na priči o raznim biljnim sastojcima, a mi smo našu priču o ginu bazirali na čistoj izvorskoj papučkoj vodi od koje ga pravimo. Željeli smo u to utkati i priču o našem prekrasnom Papuku na koji svi trebamo biti ponosni. Tako smo došli na ideju da napravimo suradnju na obostrano zadovoljstvo. Na našoj dizajniranoj boci od 0,7 l na naljepnici se nalazi i besplatna ulaznica za Park šumu Papuk, a na samoj naljepnici su obrisi papučkih vrhova. Tako svojim proizvodom promoviramo naš prekrasni kraj – objašnjava Krešimir.

Osim klasičnog London dry gina odvažili su se opet biti inovatori te su osmislili još tri vrste s različitim okusima tako da u ponudi imaju grapefruit – mandarina, đumbir – limun i rozi od bobičastog voća. Rozi je rađen ciljano za žensku populaciju i nazvali su ga “Lady’s choice”. Dodatak jestivih šljokica, kao šlag na vrhu ove cijele briljantne priče, bio je pravi “boom” na tržištu.

– Gin “Lady’s choice” je dobitnik i World Gin Awards za 2022. godinu, ali nama je to nagrada za sve naše ginove i još jedna potvrda da radimo nešto zaista dobro – dodaje Krešimir.

Obitelj Kostelac je u svom poslovanju zadržala svoju dosljednost da radi sve ručno i na onaj izvorni i starinski način, ne odstupajući od vrhunske kvalitete svojih proizvoda. Zaljubljenici u prirodu, u naše podneblje, u Papuk, i svjesni ljepota, mogućnosti i nadasve puni ideja uspijevaju uživati u poslu koji su stvorili iz hobija, a koji je postao njihov ostvareni san.

Poruka Krešimira Kostelca na kraju naše emisije je da trebamo raditi ono što volimo i da ne treba odustajati. Baš kad je najteže, trebamo biti najuporniji i ne odustajati od svojih snova, već gurati još jače i više. “Kada radiš ono što voliš – kao da ne radiš, već uživaš”.

Na kraju ove priče ne trebamo poželjeti više uspjeha, jer Kostelčevi su ga postigli i dokazali se. Želimo da “skuhaju” neki novi poseban “napitak” i ponovo dođu podijeliti priču s nama.

(nm/Ratka Turk)

Možda će vas zanimati i ...

Back to top button