Ekonomisti iz Marulića posjetili Radio Slatinu: Kako funkcionira lokalni medij

Učenici 1. razreda ekonomskog usmjerenja – referenti za poslovnu ekonomiju Srednje škole Marka Marulića u Slatini, predvođeni profesoricom hrvatskog jezika Sanjom Mrzljak Jovanić, posjetili su Radio Slatinu. Povod njihova dolaska bio je dio nastavne cjeline o tipovima masovnih medija, među kojima se obrađuju i profitni i neprofitni mediji, televizija, radio te podcasti.
Tijekom posjeta učenici su obišli radne prostore Slatinskog informativnog centra, a s načinom rada i poslovanja upoznao ih je direktor Robert Turkalj. Objasnio im je kako funkcionira lokalni radio, koji unatoč izazovima modernih digitalnih platformi i dalje ima važnu ulogu u zajednici.
– „Radio je, za razliku od društvenih mreža, medij uz koji ljudi mogu raditi druge stvari – slušaju ga u autu, uredu ili kod kuće. Njegova snaga su lokalne informacije, glazba i bliskost sa slušateljima,“ istaknuo je Turkalj.
Govoreći o financiranju, pojasnio je kako lokalne radio postaje žive ponajviše od oglašavanja malih poduzetnika, dok dio programa sufinanciraju Agencija za elektroničke medije i drugi javni fondovi. Također je upoznao učenike s pojmovima poput koncesije, ZAMP-a i Hurina, te zakonskim okvirima koji reguliraju rad medija.
– „Iako se danas sve više sadržaja seli na TikTok i Instagram, radio ostaje medij kojem se još uvijek najviše vjeruje,“ naglasio je Turkalj, dodavši da radio ima i stratešku važnost jer može funkcionirati i u uvjetima kad drugi mediji zakažu.
Profesorica Sanja Mrzljak Jovanić naglasila je da ovakvi posjeti imaju veliku edukativnu vrijednost, jer učenicima omogućuju da kroz stvarne primjere bolje razumiju gradivo i medijsku stvarnost u kojoj svakodnevno sudjeluju.
– „Djeca danas konzumiraju medije više nego ikad, ali rijetko promišljaju o tome kako oni nastaju i tko ih oblikuje. Ovakvi obilasci pomažu im da shvate razliku između sadržaja koji netko objavi na društvenim mrežama i onoga što je profesionalno novinarstvo,“ istaknula je profesorica.
Posjet je završio zajedničkim fotografiranjem i neformalnim razgovorom, a učenici su sa sobom ponijeli novo iskustvo i spoznaju o tome kako funkcionira jedan tradicionalni, ali i dalje itekako relevantan medij u lokalnoj zajednici.
dj