NASLOVNICAOD SVEGA POMALOOPĆINE

Druga Erasmus+ mobilnost učenika i učitelja OŠ V. Nazora Nova Bukovica u turski grad Samandag/Hatay

Učenici i učitelji Osnovne škole Vladimira Nazora iz Nove Bukovice održali su svoju drugu Erasmus+ mobilnost otputovavši u turski grad Samandag/Hatay.

Po povratku svoje je dojmove ispričalo četvero učenika, Lana Lukić (5.r.), Erina Ana Kordi (3.r. PŠ Miljevci), Leo Vujasin (5.r.) i Matea Karl (6.r.), koji su na ovom putovanju bili u pratnji koordinatorice projekta i pedagoginje Ruže Živković te učiteljice razredne nastave Marine Kordi i učiteljice Njemačkog jezika Dragane Dropulja.

Drugo Erasmus+ putovanje održano je u sklopu projekta „Tradicionalne igre, zdrav razvoj djetinjstva“, mobilnost u Samandag je trajala od 24. do 31 listopada.

Ovo je putovanje za učenike bilo posebno i iz razloga što su po prvi puta putovali avionom, a boravili su u obiteljima turskih učenika što je bila prigoda za još bolje upoznavanje i vježbanje jezika, socijalizaciju i snalaženje u novonastaloj situaciji.

Prvog dana aktivnosti učenici i nastavnici partnera bili su na Cumhuriyet İlkokulu, školi domaćina gdje im je održana prezentacija o Turskoj i gradovima Hatay-Samandag. Nakon obilaska škole druženje je nastavljeno uz turski čaj, kavu i tradicionalni turski kolač, originalni Hatay “Künefe” koji je pripremio profesionalni „Künefe kuhar majstor“, a zaigrali su i tradicionalne turske igre “mendil kapmaca” i “yakan top”. Dan je završio posjetom gradonačelniku Grada Samandaga.

Drugi dan aktivnosti započeo je na planini, odnosno u Manastiru Svetog Šimuna smještenom na vrhu planine između Antakya (Antiohija)-Samanda ğı Road i rijeke Asi gdje su uz predivan pogled igrali tradicionalnu igru “ip atlama”.

Učenici su obišli i dvije obližnje škole gdje su igrali tradicionalne igre sa tamošnjim učenicima te prisustvovali nastavi likovne, tjelesne i zdravstvene te glazbene kulture. Obilazeći važna mjesta kako bi upoznali tursku seosku kulturu, imali su prigodu vidjeti čuveno Mojsijevo drvo, a kušali su i lokalni sladoled “limon dondurma”.

Treći dan aktivnosti obišli su grad Hatay gdje su posjetili Arheološki muzej, obišli spilju i crkvu sv. Petra, zatim Džamiju u kojoj se u to vrijeme odvijala i tradicionalna podnevna molitva islamskih vjernika.
Kako bi se okrijepili ručali su pravi turski kebab uz tradicionalno osvježavajuće piće Ayran, a potom su se uputili rijekom do gradskog parka u kojemu su učenici odigrali neke od tradicionalnih turskih igara.
Uslijedio je obilazak još jednog muzeja (Muzej povijesti i kulturne baštine), a na kraju dana su turskim učenicima koji su sudjelovali u spomenutim aktivnostima podijeljena priznanja.

Četvrti dan posjetili su špilju „Titus tunel“ i obližnje lokacije starorimskih grobnica. Ovo planinarenje kroz dječje igre bilo je vrlo uzbudljivo iskustvo za učenike i nastavnike koji su se potom uputili na obližnju Çevlik plažu i polje mandarina.
Na zajedničkoj večeri domaćini su svim sudionicima uručili potvrde kao dokaz sudjelovanja u ovoj mobilnosti.

Zadnji dan mobilnost učenici i učitelji novobukovačke škole prisustvovali su obilježavanju 98. godišnjice osnutka Turske pod vlašću Ataturka.
Na svečanoj sjednici dekan je svim partnerima podijelio prigodne poklone. Ostatak dana nastavljen je uz shoping na Bazaru u gradu Hatayuigre i druženje na plaži grada Samandaga.

U srijedu 3. studenog  učiteljica Marina Kordi prikazala je učiteljskom vijeću škole putovanje u Turku kroz PPT prezentaciju u svrhu diseminacije projekta, a pano škole s prikazom ove mobilnosti izradila je Dragana Dropulja, učiteljica njemačkog jezika koja je također sudjelovala na mobilnosti.

(mf/Izvor: OŠ V. Nazora N. Bukovica, Dragana Dropulja, učiteljica njemačkog jezika, Marina Kordi, učiteljica razredne nastave, Ruža Živković, pedagoginja, koordinatorica ovog Erasmus+ projekta)

Možda će vas zanimati i ...

Back to top button