DOGAĐANJANASLOVNICA

Aglomeracija Slatina – stigla nova oprema i vozila za redovito održavanje sustava vodoopskrbe i odvodnje

Jučer je u prostoru tvrtke Komrad d.o.o. za vodne djelatnosti na adresi Kolodvorska 3, održana primopredaja nove opreme i vozila za redovito održavanje sustava vodoopskrbe i sustava odvodnje područja grada Slatine i prigradskih naselja.
Dio je to opreme koja je nabavljena od strane ugovornog partnera, tvrtke Gradatin d.o.o., a u sklopu projekta „Izgradnje i rekonstrukcije vodno-komunalne infrastrukture Aglomeracije Slatina“.

Nazočne predstavnike Grada Slatine, ugovornih partnera, djelatnike Komrada i medije pozdravio je direktor tvrtke Komrad d.o.o. Slatina Mato Miličić koji je tom prigodom pojasnio kako je nabava opreme za redovito održavanje sustava vodoopskrbe ukupne vrijednosti 3,84 milijuna kuna dio aktivnosti projekta Izgradnje i rekonstrukcije vodno-komunalne infrastrukture Aglomeracije Slatina čiji je korisnik tvrtka Komrad.
Spomenuti projekt aglomeracije vrijedan je 266,5 milijuna kuna, a prihvatljivi troškovi iznose 213,4 milijuna kuna od čega 152,5 milijuna kuna čine bespovratna EU sredstva iz Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ 2014.-2020. Preostalih 60,8 milijuna kuna u projektu osigurat će Ministarstvo zaštite okoliša i energetike te Hrvatske vode u ravnomjernom iznosu od po 26,3 milijuna kuna, dok će Grad Slatina osigurati 8,1 milijun kuna.

Projekt obuhvaća izgradnju i rekonstrukciju sustava vodoopskrbe i odvodnje te izgradnju uređaja za pročišćavanje otpadnih voda na područje grada Slatine i okolnih naselja: Kozice, Markovo, Medinci, Novi Senkovac, Bakić, Sladojevci i Lukavac. Realizacijom ovoga projekta omogućit će se priključivanje novih korisnika na sustav vodoopskrbe i odvodnje te smanjenje gubitaka u vodoopskrbnom sustavu.

– Drago mi je da smo došli do ovog trenutka kada možemo reći da napokon započinje jedan od najvećih projekata kako u povijesti tvrtke Komrad, tako i grada Slatine, – istaknuo je Miličić te dodao:

– Projekt započinjemo s opremom i ovo je zasigurno prvi put da se u Komradu u ovom obimu nabavlja nova oprema koja predstavlja značajno poboljšanje ne samo našeg voznog parka kao takvog već i naših mogućnosti u održavanju postojeće, ali i nove vodovodne i kanalizacijske mreže nakon njihove izgradnje zajedno s pročistačima.
Projekt je počeo davne 2014. godine i napokon smo došli do situacije kada se nakon niza godina i brojnih napora po prvi puta vide konkretni koraci prema početku njegove realizacije. Ovaj projekt su trebali iznijeti ljudi, a ti ljudi su u sto postotnom iznosu zaposlenici Komrada kojima se zahvaljujem što su dali sve od sebe da bi ovaj projekt došao do ove situacije, do ovog trenutka o kojemu će se pričati generacijama. Ovo je početak, hvala vam svima i idemo dalje, – zaključio je Miličić.

U ovoj su fazi isporučeni transportno vozilo – kiper > 3,5t, specijalno vozilo – rovokopač do 70KW, 3D kamera za snimanje kanalizacije, vibronabijač te oprema za ispitivanje prisutnosti plinova i oprema za provjetravanje u građevinama javne odvodnje o čijim je karakteristikama govorio Nenad Villach Čeliković, voditelj projekata tvrtke Gradatin d.o.o. –  ugovornog partnera za isporuku opreme i vozila.

– Do kraja ove godine i u svibnju 2021. očekuje se još i isporuka visokotlačnog uređaja za ispiranje muljnih crpki, pokretne crpke za ispumpavanje min. 750 l/min te specijalnog vozila zapremnine 7 m3 za održavanje sustava odvodnje, – rekao je Villach Čeliković te istaknuo kako je najbitnije što će tvrtka Gradatin d.o.o. u sklopu daljnje suradnje biti Komradu na raspolaganju u smislu kvalitetne servisne postprodajne podrške i nabave rezervnih dijelova.

O općim ciljevima projekta kao što su smanjenje regionalnih razlika u Hrvatskoj i doprinos socijalnoj stabilnosti kroz izgradnju infrastrukture i uređaja za pročišćavanje otpadnih voda, zatim poboljšana odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda na vodoopskrbnom sustavu na uslužnom području tvrtke Komrad, provedba obveza propisanih u Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju EU te provedba pravne stečevine EU u dijelu koji uređuje upravljanje vodama, poglavito Direktivom o odvodnji i pročišćavanju komunalnih otpadnih voda (91/271/EEC), govorio je gradonačelnik Grada Slatine Denis Ostrošić.

– Mali tim bez ikoga sa strane je preuzeo veliki teret na sebe tim više što smo kao zadnja priključena članica EU morali sa svim ostalim aglomeracijama u Hrvatskoj uhvatiti korak. 2017. smo preuzeli odgovornost za vođenje grada, a 2018. Mato Miličić povlači onaj najbitniji korak, a to je formiranje tima od vlastitih djelatnika unutar tvrtke i kroz sve ovo vrijeme učinilo se doista puno. Rezultiralo je prije devet mjeseci sastankom u Hrvatskim vodama gdje smo, u nizu nekoliko aglomeracija na čekanju, dobili potvrdnu informaciju da smo na pravom putu, te je tvrtka Komrad pohvaljena za odličan posao koji je obavila od 2018. do sada u pripremi sve potrebne dokumentacije. To je bio ključan moment jer se radi o najvećem projektu u povijesti grada, – rekao je gradonačelnik te podsjetio kako je uslijedilo potpisivanje partnerskog ugovora između Grada Slatine i Komrada te sklapanje ugovora o sufinanciranju s Ministarstvom energetike i Hrvatskim vodama.

– Ono što je doista bitno je da je ovo danas onaj prvi fizički, odnosno pravi trenutak kada će Slatinčani postati svjesni da aglomeracija kreće početkom iduće godine, – naglasio je gradonačelnik te nadalje istaknuo kako se kroz desetak dana očekuje potpisivanje petog ugovora s izvođačima, odnosno dobavljačima, a sljedeći i posljednji natječaj trebao bi biti gotov do kraja ove ili početkom iduće godine.
Tada bi se trebalo krenuti u samu izgradnju kanalizacijske i vodovodne mreže, a jedno od prvih zahvata, istaknuo je, trebala bi biti izgradnja vodovodne mreže do prigradskog naselja Lukavac, a potom i na cijelom ravničarskom dijelu slatinskog kraja, dok će vodoopskrbu i odvodnju na brdskom dijelu slatinskog područja, koje zbog tehničkih razloga nisu uključene u aglomeraciju, Grad Slatina pokušati riješiti na drugačiji način, odnosno putem Ministarstva regionalnog razvoja.

– Do sada je sve teklo relativno dobro, imali smo malih tehničkih problema kao što i svaka aglomeracija ima, ali s obzirom na ekipiranost i na ono što se dosad napravilo daje mi za vjerovati da ćemo u iduće tri godine ovaj projekt odraditi na pravi način, – zaključio je gradonačelnik Ostrošić, te se zahvalio predsjedniku Gradskog vijeća Grada Slatine Dariju Vrbasliji koji je postao dio ovoga tima i na neki način preuzeo odgovornost za ono što nas očekuje u idućim mjesecima.
(mf/Foto; Mihaela Feldi)


Novosti u tvrtki Komrad d.o.o. Slatina

Osim aglomeracije tvrtka Komrad preseljenjem na novu lokaciju planira poboljšati kvalitetu svog poslovanja.
Naime, prema riječima direktora Mate Miličića, Komrad je od tvrtke Papuk iz Našica otkupila cijeli prostor na adresi Kolodvorska 3 u Slatini gdje je već duže vrijeme kroz najam koristila dio tog prostora.
Odlukom Skupštine Društva, tvrtka Komrad preselit će kompletno poslovanje na ovu lokaciju od 12000 m2 i preko 1000 m2 natkrivenog prostora gdje će se smjestiti operativa, kompletna mehanizacija i uprava za čije će potrebe početkom iduće godine početi izgradnja upravne zgrade veličine oko 270 m2.
Nakon završetka radova u planu je već sredinom iduće godine preseljenje cijele uprave koja je trenutno smještena u zgradi Hrvatskog doma u centru Slatine.

– I zbog situacije s koronavirusom koja također zahtjeva više prostora nova lokacija je idealna gdje će biti osigurana veća sigurnost za same djelatnike ali i korisnike naših usluga.
Konačno ćemo izgledati kao prava tvrtka jer puno je lakše kada imate sve na jednom mjestu, a ne kao do sada na četiri lokacije, – istaknuo je Miličić te naglasio kako će ovaj projekt Komrad realizirati iz vlastitih sredstava koje je ostvario uštedama u svom poslovanju te neće utjecati na cijenu vode ni bilo koje druge usluge za korisnike tvrtke.


Možda će vas zanimati i ...

Back to top button